Account Manager für den Bereich Partnering (w/m/d)

OBI Group Holding SE & Co. KGaA • nationwide call

nationwide

ALLES MACHBAR mit unseren Mitarbeiter:innen. ALLES MACHBAR mit OBI.
Bei OBI befähigen wir Menschen dazu, ihr Zuhause kreativ und individuell zu gestalten. Deshalb entwickeln wir ständig Produkte, Inhalte und nützliche Lösungen, die das Heimwerken einfacher machen. Wir gehören zu den führenden deutschen Bau- und Heimwerkermärkten. Und warum? Weil alle unsere 43.000 Mitarbeiter:innen in 10 Ländern unseren ALLES MACHBAR Spirit leben. Komm zu OBI und teilen mit uns Deine Leidenschaft für DIY.

Mit dem Bereich „Solution Partnering“ schaffen wir innerhalb von OBI einen völlig neuen Vertriebskanal, der Obi dabei helfen wird, DIE zentrale Nummer 1 im Haus- und Garten-Bereich zu werden. Gemeinsam mit starken Partner:innen an unserer Seite werden wir unser Wachstum vorantreiben und Großes bewegen, mit ganzheitlichen Kundenlösungen im Mittelpunkt.

Für diese spannende, innovative und gleichzeitig herausfordernde Aufgabe suchen wir absolute Vertriebsprofis. Werde Teil unseres Teams und gestalte mit uns die Zukunft für den Baumarkt von morgen.

Your duties

  • Als Account Manager Partnering bist Du maßgeblich für die Akquise und Entwicklung von neuen Partnerunternehmen verantwortlich
  • Hierfür bist Du in einem zugewiesenem Vertriebsgebiet im Einsatz, um nah an unseren Handelspartnern sein zu können
  • Du unterstützt beim Aufbau und der Weiterentwicklung von Solution Partner:innen und legst somit den Grundstein für solide, langfristige und umsatzstarke Partnerschaften
  • Du bist mittendrin und kümmerst Dich um die gesamten Performance-Themen wie bspw. die Vereinbarungen und Implementierung von Zielen sowie passenden Monetarisierungskonzepten für Deine Partnerunternehmen
  • Hieraus nimmst Du Marktanalysen vor, gestaltest Ableitungen von Maßnahmen und unterstützt bei deren Umsetzung
  • Du bist gut darin, Dein operatives und anfallendes Tagesgeschäft selbständig in die Hand zu nehmen und bleibst stets im Austausch mit Deinen internen und externen Stakeholdern 

Your profile

  • Du hast ein abgeschlossenes Studium mit kaufmännischem Background oder eine vergleichbare kaufmännische Ausbildung
  • Du bringst nachweislich mehrjährige Erfahrung innerhalb einer Vertriebstätigkeit im Partnervertrieb als auch sehr gute Vertriebserfolge mit
  • Neben Deiner ansteckenden Persönlichkeit und Deinem Gespür für gute Vertriebskanäle kannst Du externe und interne Schnittstellen mit Deinen Ideen begeistern
  • Mit Deinen analytischen Fähigkeiten und Deinem Kundenverständnis macht es Dir Freude OBI kundenzentriert weiter zu entwickeln
  • Routinierte MS Office Kenntnisse, die Affinität zur Nutzung neuer Programme sowie räumliche Flexibilität und Reisebereitschaft innerhalb Deines Vertriebsgebiets runden Dein Profil ab
Similar jobs
We evaluate all jobs for you in order to suggest similar jobs that match the tasks and required skills.
Your contact person

Katharina Simons

 

Who we are

Together, we ensure that OBI's international digital business is successful and open up new business areas. In this way, we also maximize sales and earnings in the long term. We work in a data-driven and value-oriented way for our customers. Our teams ensure that our offers achieve a high reach in regard to performance marketing, that their SEO visibility is increased and that our products are placed prominently in campaigns. In addition, we ensure best-in-class product content and support our customers in their purchasing decisions with digital guides and instructions. Our deep understanding of our customers serves as the basis for this support.

We constantly analyze contribution margins and the specific costs of our products, and we introduce appropriate optimization measures in areas such as procurement, pricing and demand. In this way, we ensure the availability of our articles on the one hand and their rapid sale on the other, in order to achieve benefits in terms of volume.

From a process perspective, we ensure that our products are delivered to our customers in good condition and on time, and that returns are handled quickly. In our Customer Care Center and with the help of modern customer surveys, we receive feedback from our customers, evaluate it and use it to improve our offers and services for the future.

Who we are

How we work

Open space, whiteboards, fully equipped meeting rooms – these are just some of the special features in our offices in Cologne, located in the former Harald Schmidt Studio. On four floors, we can find space everywhere for whatever is at hand: whether it's a joint workshop, a video call or a short exchange over free coffee or tea. We rely on collaborative tools such as Slack and Miro for efficient and networked work in the office or on the move. Planning tools help us to always keep track of all developments and topics.

Of course, in addition to the work, the personal aspect doesn't fall by the wayside. We like to use the breaks for foosball or table tennis matches and also get together every two weeks for the "Digital Commerce Kiosk."

How we work

Project highlights

X-Channel@OBI

In this project, we put transactional processes to the test end-to-end and completely modernized them. The project included various sub-topics, such as a complete reconstruction of the returns process, an expansion of the OBI customer account, and a complete overhaul of the supplier connection in the context of drop shipment. In interdisciplinary teams, we achieved a great deal in the project. The result was a visible improvement in the customer journey, as demonstrated in key figures such as the Net Promoter Score (NPS), fewer cancellations and faster process throughput times.

What your colleagues say...

Bernadette
Bernadette
Content Manager

"In the product content features team, we work creatively – whether it's an exciting magazine article, attractive product content or the development of new, modern features. We always support each other, and each member can contribute his or her strengths in an ideal way and develop themselves individually. The close exchange with colleagues from our area, but also with other teams, is particularly valuable for me and always reveals new, exciting approaches to solutions for the best possible online shopping experience."

Klaus
Klaus
Content Manager

"In the product content features team, we are responsible for two of the most important touchpoints for our customers: the OBI magazine 'So geht das' and the product detail pages in our online store and on Amazon. What I enjoy most and what motivates me every day is to work on offering our customers the best possible online shopping experience and to make the products and services that distinguish OBI a digital experience. The support from my colleagues in my team and beyond is worth its weight in gold. I also really appreciate the fact that OBI is open to new ideas and technologies and that employees are invited to suggest optimization measures at any time. All colleagues cultivate a culture of togetherness, support each other and thus make everything doable."